Anti-Social Media policy

 Lush Anti-Social Media Policy

  • Vi ønsker å bruke alle de nyeste kommunikasjonsverktøyene og utviklingen som gjør oss i stand til å samhandle med våre kunder og resten av verden.
  • Vi ønsker å komme i kontakt med kundene våre så direkte som mulig – uten at denne interaksjonen blir unødig kontrollert av tredjeparter.
  • Vi ønsker å kunne stole på eksterne plattformer som tilbyr sine tjenester på en tydelig og transparent måte som ikke skjuler deres sanne kommersielle funksjoner eller inntektsstrømmer.
  • Vi ønsker å kun bruke plattformer og tjenester som gjør sitt aller beste for å beskytte brukere mot trakassering, skade og manipulasjon.
  • Vi ønsker ikke å delta på plattformer som bruker besøksdata på måter som ikke er offentliggjort.
  • Vi favoriserer plattformer som ikke bruker algoritmer som mål å nå brukere med negativt innhold, falske nyheter eller ekstreme synspunkter for å øke engasjement, klikk og delinger.
  • Som alle andre vanedannende tidsfordriv, ønsker vi at plattformer skal designe produktet sitt for å minimere risikoen for overforbruk og oppmuntre til sunne bruksmønstre.
  • Valget av plattformer vi bruker for kommunikasjon vil endres over tid etter hvert som nye plattformer og tjenester blir tilgjengelige, men vil alltid ta hensyn til ovennevnte hensyn og bekymringer når vi gjør våre valg.

Som så mange tenåringer har opplevd før oss, har Lush forsøkt å forlate sosiale medier, men vår FOMO er enorm, og vår tvang til å bruke de forskjellige plattformene betyr at vi alltid finner veien tilbake, til tross for våre beste intensjoner.

Så nå er vi her igjen.

Denne gangen styrkes besluttsomheten vår av all den siste informasjonen fra modige varslere, som tydelig viser de kjente skadene som unge mennesker er utsatt for på grunn av dagens algoritmer og løse reguleringer av det nye området av livene våre.

Mobbing, falske nyheter, ekstremistiske synspunkter, FOMO, manipulerende algoritmer; en uendelig rullende strøm som fører, blir vi fortalt, til massivt økende forekomst av ungdomsselvmord, depresjon, angst.

«Som en oppfinner av badebomber, satser jeg på å lage produkter som hjelper folk å slå seg av, slappe av og ta hensyn til deres velvære. Sosiale medieplattformer har blitt antitesen til dette målet, med algoritmer designet for å holde folk til å rulle og stoppe dem fra å slå seg av og slappe av.»

JACK CONSTANTINE, OPPFINNER OG DIGITALSJEF

Vi ville ikke be kundene våre møte oss nedover en mørk og farlig bakgate – men noen sosiale medieplattformer begynner å føles som steder ingen bør oppmuntres til å gå. Noe må endres. Vi håper at plattformer vil introdusere sterke retningslinjer for beste praksis, og vi håper at internasjonal regulering blir vedtatt i lov. Men vi kan ikke vente. Vi føler oss tvunget til å ta vår egen handling for å beskytte kundene våre mot skaden og manipulasjonen de kan oppleve mens de prøver å få kontakt med oss ​​på sosiale medier.

Fra 26. november 2021 vil vi logge ut fra Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsapp og TikTok, inntil disse plattformene kan gi et tryggere miljø for brukerne sine.

«Jeg har brukt hele livet på å unngå å legge skadelige ingredienser i produktene mine. Det er nå overveldende bevis på at vi blir satt i fare ved bruk av sosiale medier. Jeg er ikke villig til å utsette kundene mine for denne skaden, så det er på tide å ta det ut av blandingen.»

MARK CONSTANTINE, LUSH GRÜNDER OG PRODUKTOPPFINNER

Lush lover å ikke være helt antisosial. Vi vil gjøre alt vi kan for å finne nye måter å koble til, for å bygge bedre kommunikasjonskanaler andre steder, samt bruke de eldre utprøvde rutene. Foreløpig er vi fortsatt å finne på YouTube og Twitter – du trenger ikke å klikke like, abonner eller få varsler, folk kan bare titte innom for å sjekke oss ut når de har lyst.

Vi har alltid mye å si, men når vi klatrer opp i en såpeboks liker vi at det er trygt.


Be somewhere else