BETALING OG RETUR

Følgende salgsbetingelser gjelder for all handel i Lush Norge sin nettbutikk. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelsene det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
 
Betingelsene gjelder kun for salg i Norge, inkl. Svalbard og Jan Mayen. Fraktomkostninger til Svalbard og Jan Mayen må avtales via telefon etter ordreregisrering. Kunder utenfor dette området må henvende seg til oss pr. brev, e-post eller telefon. Salg til forbrukere er blant annet regulert i Forbrukerkjøpsloven og Angrerettsloven.
 
Priser
Prisene inkluderer 25% moms. Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse pr. e-post med all informasjon. I tillegg mottar du en e-post med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Dine angre- og returrettigheter:

Angrerett
Du har 14 dager angrerett fra dagen du henter/ får levert din pakke. Dersom du ønsker å angre på kjøpet, melder du dette til oss via e-post til netthandel@lushnorge.no eller legger ved utfylt angreskjema når du returnerer varen. Betingelsen for å få returnert varen er at produktet er ubrukt og at det kan selges som nytt. Alle merkelapper skal sitte på og originalemballasjen må legges ved. Angrefristen utvides til 3 måneder dersom angrerettskjema ikke følger med bestillingen.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Når vi har fått tilbake varen i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt for varen innen 30 dager. Beløpt vil bli tilbakebetalt via metoden du valgte da du handlet hos oss, Klarna eller Vipps. 

Hvis du har ombestemt deg når pakken er sendt fra oss, må du likevel hente ut pakken på utleveringsstedet og sende den tilbake til oss, ettersom vi ikke har mulighet til å stoppe ferdigbehandlede ordrer.

NB: Produkter på salg, sesongprodukter og ferske ansiktsmasker byttes ikke.

Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Under Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Opplysninger gitt i nettbutikken 
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk eller vår markedsføring.